Asociācija "Ģimene": VISC ir pārkāpis virkni normatīvo aktu prasības
Attēls no VISC materiāla
Biedrība "Asociācija "Ģimene" iesniegusi sūdzību Valsts kontrolei un Finanšu ministrijai kā ES fondu Revīzijas iestādei par nesen Valsts izglītības satura centra (VISC) izstrādāto mācību materiālu “Seksuālā izglītība – jautājumi un atbildes Metodiskais līdzeklis ar videomateriāliem” atbilstību spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem VISC projekta "Kompetenču pieeja mācību saturā" (Skola2030) ietvaros. Biedrība oficiāli lūdz izskatīt un attiecīgi rīkoties minētās valsts iestādes.
Asociācija "Ģimene" norāda, ka ES fondu finansējuma saņēmējam ir pienākums nodrošināt projekta īstenošanu saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
Saeima noraida lēmumprojektu par Latvijas paraksta atsaukšanu no Stambulas konvencijas
Pret lēmumprojektu balsoja koalīcijas deputāti.
Saeimas Ārlietu komisijas sēdē Saeimas Juridiskā biroja pārstāvis Mārtiņš Birģelis norādīja, ka pēc pilsoņu kolektīvā iesnieguma sagatavotais Saeimas lēmumprojekts aicināja Ministru kabinetu informēt Eiropas Padomes ģenerālsekretāri par šādu lēmumu. Viņš skaidroja, ka lēmuma juridiskās sekas būtu tādas, ka valsts ar šāda veida paziņojumu Eiropas Padomes ģenerālsekretārei pēc būtības atsauktu Latvijas parakstu.
Biedrība aicina deputātus atbalstīt pilsoņu iniciatīvu par Stambulas Konvencijas neratificēšanu
Biedrība “Vecāku
Alianse” aicina Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu
komisijas deputātus atbalstīt Latvijas iedzīvotāju gribu
neratificēt Eiropas Padomes Konvenciju par vardarbības pret
sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un apkarošanu (tā saukto
Stambulas konvenciju).
Saeimas komisijā ir iesniegta iniciatīva “Par Latvijas nepievienošanos “Stambulas Konvencijai””, kuru sabiedrības iniciatīvas platformā “ManaBalss” bija parakstījuši vairāk nekā 12 000 atbalstītāju.
Paužam atbalstu pedagogiem
Bijām LIZDA Padomes ārkārtas sēdē, lai paustu vecāku atbalstu skolotājiem. Mēs - vecāki jūtamies līdzatbildīgi par to, lai pedagogu darbs tiktu atbilstoši novērtēts.
Mēs lieliski apzināmies, ka kvalitatīvas izglītības atslēga ir
pedagogs, un vēlamies, lai pedagogs tiktu novērtēts arī no valsts
puses, lai viņam nebūtu jābūt lūdzēja lomā, lai tiktu sadzirdēts,
un lai pedagogu trūkums netiktu risināts ar skolu slēgšanu, bet ar
atbilstošu attieksmi un atalgojumu.
Nevalstiskās organizācijas, skolotāji, ārsti, vecāki aicina deputātus neizslēgt no Izglītības likuma pantu par tikumisko audzināšanu
Vairākas nevalstiskās organizācijas ir
iepazinušās un vēlas paust viedokli par Izglītības, zinātnes un
kultūras komisijas 2022.gada 27.aprīļa un 3.maija sēžu darba
dokumentāciju un diskusijām attiecībā uz grozījumiem Izglītības
likumā un aicina Saeimas deputātus neatbalstīt atsevišķu
deputātu iesniegtos priekšlikumus “Grozījumi Izglītības likumā” Nr: 1360/Lp13
2.lasījumam, kas ierosina no Izglītības likumā izslēgt 10.1 pantu
“Izglītība un tikumība”.
Vecāki lūdz saglabāt tālmācību

Izglītības ministre Anita Muižniece Saeimā jau atkārtoti virza priekšlikumus aizliegt bērniem no 1. līdz 6. klasei iegūt izglītību, izmantojot tālmācības izglītības apguves formu. Kā iemeslu ministre min attālināto mācību negatīvo praksi un sliktos rezultātus, jaucot šos abus jēdzienus – tālmācība un attālinātās mācības. Attālināto mācību apguves forma tika noteikta uz laiku, epidemioloģiskās situācijas dēļ, savukārt tālmācība ir vecāku izvēlēta izglītības forma, kas ir piemērotākā konkrētam bērnam, un iemesli, kāpēc vecāki to izvēlas, ir visdažādākie: bieža dzīvesvietas maiņa saistībā ar vecāku darbu, veselības problēmas, psiholoģiska rakstura problēmas un citi. Aizliedzot tālmācību, daudziem bērniem tiks liegta iespēja saņemt kvalitatīvu izglītību.
Lūdzam Valdību atļaut bērniem un jauniešiem piedalīties nometnēs un apmeklēt dienas centrus.
Latvijas Republikas Ministru kabinetam
Atklāta vēstule
Lūdzam Valdību atļaut bērniem un jauniešiem piedalīties nometnēs un apmeklēt dienas centrus.
Sociālizēšanās trūkums bērniem un pusaudžiem ir radījis nopietnus draudus psihiskajai veselībai, kā arī ir saasinājušies konflikti starp vecākiem un bērniem. Bērnu un pusaudžu psihologi, psihoterapeiti un psihiatri ceļ trauksmi par samilzušajām problēmām, ko radījis attālināto mācību gads.
Vecāku atklāta vēstule par bērniem neatbilstošu saturu
Vecāki vēlas vērst NEPLP, Saeimas
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas un Latvijas atbildīgo
iestāžu, tai skaitā Valsts Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas
uzmanību uz bērniem nepiemērotu saturu Valsts sabiedrībā ar
ierobežotu atbildību “Latvijas Televīzijā” (LTV).
Nevalstiskās organizācijas gatavo iniciatīvu par ģimenes aizsardzību
Četrdesmit nevalstisko organizāciju (NVO) pārstāvji ir piesaistījušas ekspertus un apvienojušies kopīgā domnīcā, lai sagatavotu priekšlikumu pilsoņu parakstu vākšanai un tautas nobalsošanai (referendumam) par ģimenes institūta stiprināšanu likumos.
Vecāki iebilst pret obligāto masku lietošanu bērniem
Reaģējot uz valdības pieņemto lēmumu par mutes un deguna aizsegu obligātu lietošanu, biedrība “Vecāku Alianse”, apkopojot citu valstu pieredzi, Pasaules veselības organizācijas (PVO) ieteikumus un pētījumus, nosūtīja valdībai Atklātu vēstuli, kurā pauž bažas par sasteigto lēmumu, kā arī dialoga trūkumu ar vecākiem un pedagogiem pieņemot šo lēmumu.
Valdība plāno nodrošināt skolēniem auduma mutes un deguna aizsegus, kuri tiks izgatavotas pēc Francijas Standarta Afnor Spec S76 - 001:2020, un tiks šūti Latvijā, uzņēmumā SIA “Solutions”. Iepazīstoties ar pašu Standartu, vecāki secinājuši, ka šīs maskas nav paredzētas obligātai lietošanai, bet tikai brīvprātīgi. Tāpat, arī no Standartā pieejamās informācijas izriet, ka maskas nav testētas uz vīrusu un baktēriju filtrāciju, bet ir testētas tikai uz divu veidu daļiņām – parafīnu eļļu un Nacl, kas filtrē daļiņas līdz 70% 3 mikronu lielumā. Tāpat, nav datu par 0 negatīvajiem blakus efektiem, kas var rasties, bērniem ikdienā lietojot mutes un deguna aizsegus.
Paziņojums saistībā ar SIF darbību
Biedrība “Vecāku Alianse”, sadarbojoties ar 40 NVO, kuras ir parakstījušas sadarbības memorandu, un ikdienā darbojas ģimeņu atbalsta, demogrāfijas un citos valstiski svarīgos jautājumos, vēlas publiski paust viedokli par Sabiedrības Integrācijas Fonda darbību.
Ņemot vērā publiskajā telpā izskanējušo informāciju par Sabiedrības Integrācijas fonda padomes sastāva maiņu un atsevišķu “Latvijas Pilsoniskās alianses” pārstāvēto nevalstisko organizāciju pausto viedokli par Sabiedrības integrācijas fonda perspektīvām un mērķiem, mēs norādām, ka viena no demokrātiskās sabiedrības vērtībām ir viedokļu dažādība, un atšķirīgu viedokļu atspoguļošana publiskā telpā ir viens no vārda brīvības pastāvēšanas priekšnosacījumiem tiesiskā valstī.
33 nevalstiskās organizācijas aicina Saeimu neatbalstīt Stambulas Konvencijas ratifizēšanu
Par likumprojektu „Par Eiropas Padomes Konvenciju par vardarbības
pret sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un
apkarošanu“ (VSS-830)
Mēs, apakšā parakstījušos nevalstisko organizāciju dalībnieki, esam iepazinušies ar 2017.gada 3.augusta Valsts sekretāru sanāksmē (turpmāk – VSS) izsludināto likumprojektu „Par Eiropas Padomes Konvenciju par vardarbības pret sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un apkarošanu“ (VSS-830) (turpmāk – likumprojekts) un neatbalstām šī likumprojekta virzīšanu un pieņemšanu sekojošu iemeslu dēļ:
Par Grozījumiem Vispārējā izglītības likumā un ESF fonda projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” tālāko virzību
Iepazīstoties ar 2018.gada 22.martā publiskoto precizēto likumprojektu “Grozījumi Vispārējās izglītības likumā” (VSS-759) un likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju), kā arī sabiedriskajai apspriešanai nodoto jaunā izglītības satura vadlīniju un standartu projektu “Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts” (ESF projekts “Kompetenču pieeja mācību saturā” Nr.8.3.1.1/16/I/002), konceptuāli iebilstam un lūdzam MK neatbalstīt “Grozījumus Vispārējās izglītības likumā” saistībā ar Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk –IZM) Valsts izglītības satura centra (turpmāk- VISC) īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” tālāko virzību, lai pārietu uz vispārēju “sešus gadus vecu bērnu izglītošanu 1. klasē “.